Naprakész információk és hírek az online világban!

Eszközök és lehetőségek

A látogatottság növelés eszköztára mindig bővül. A webmester aki állandóan követi az Internetes trendeket, tudja hogy milyen eszközökkel növelheti adott időszakban hatékonyan a rá bízott weboldal látogatószámát. Az eszközök alapvetően kimeríthetetlenek, pontosan ezáltal adódik a vállalkozás számára, a korlátlan növekedés lehetősége a Világhálón.

Honlap elemzés, keresőbarát szempontból
Ritka a megoldatlan feladat. A látogatottság növelés megkezdése előtt, alá kell vetni a honlapot egy átfogó belső elemzésnek, hiszen választ kell kapnunk arra, hogy mennyire keresőbarát, azaz mennyire felel meg a keresők elvárásainak. Ha weboldalt készíttetünk és szeretnénk később látogatottságot is rá, úgy célszerű tanácsot kérni előbb egy webmestertől, hiszen a honlapkészítők nagy hányada csak alacsony szinten ismeri például a Google kereső elvárásait.

Lokáis keresőoptimalizálás
A lokális keresőoptimalizálás a honlap belső programkódjának folyamatos igazítását, alakítását jelenti, a keresők elvárásai szerint. Minél “jobban tetszik” a weboldal belső szerkezete és programkódja a keresőknek, annál jobb helyezést fognak biztosítani számára a találati listákon.

Linképítés
A linképítés nem jelent mást, mint a weboldal url címének elhelyezését más oldalakon. A hatékony linképítés azonban ettől már lényegesen nagyobb szaktudást igényel. A webmester pontosan tudja azt, hogy ha adott oldalra, adott módon helyezi el a weboldalt címét, az milyen mértékben fogja segíteni a Google keresőben való helyezését a honlapnak. Megjegyzendő, hogy a rosszul végzett linképítés sok esetben, “halálra tudja ítélni” az adott weboldalt, tehát semmiképpen ne bízzuk a linképítést tapasztalatlan “marketing szakemberekre”.
A linképítés következményében, az egyre növekvő külső linkek száma, közvetlenül is hoz látogatókat az üzleti honlapra, hiszen rákattintva az adott linkekre, elérik az oldalunkat.

Fizetett kereső hirdetések
A fizetett keresőhirdetések közül itthon leginkább a Google Adwords rendszer működik hatékonyan. Lehet állandóan futtatni hirdetéseket, de lehet kampányszerűen, csak időközönként végezni. Ha a weboldal erős kulcsszavakra versenyezik, a normál találati listába hosszabb idő alatt fog feljutni az első oldalra, vagy az első helyre, így addig lényegében megvásárolhatóak ezek a pozíciók.
A Google Adwords hirdetőrendszerben, kizárólag akkor kell fizetnünk, ha tényleges potenciális látogató érkezik a weboldalunkra. Egy példával élve: ha nyomtató értékesítéssel foglalkozunk, hirdethetünk a nyomtató és a hozzá kapcsolódó szavakra, tehát azt mondjuk a Google-nak, hogy ha valaki a nyomtató szóra keres, akkor helyezze el a weboldalunkat az első oldalon. Ekkor még nem kell fizetnünk, azonban ha valaki rákattint a hirdetésünkre, máris levonódik számlánkról a nyomtató szóért felajánlott összegünk.

Hogy egy kulcsszó mennyibe kerül, ágazat függő, de nagyjából kijelenthető hogy, a közepes ágazatokban 100-300 forint között mozognak átlagosan az árak, tehát 100-300 forintért fogunk kapni egy olyan látogatót, aki pontosan azt keresi, amit mi kínálunk.
Egy hirdetőkampány lebonyolítását mindenképpen webmesterrel kell végezni, mert a rosszul elvégzett feladatok és beállítások következtében, igencsak “elszállhatnak” a költségeink.

Cikkek és publikációk, Blogok és Fórumok
A cikkek és publikációk elterjedése igen erőteljes ma már. A cikkeket, fórumokat, blogokat egyre nagyobb számban keresik fel az Internetezők, hiszen mielőtt megvesznek egy terméket vagy szolgáltatást, utána néznek a hozzá kapcsolódó véleményekről, leírásokról, ötletekről stb. Ennek értelmében felértékelődött az ilyen tartalmakban való jelenléte a weboldalnak.
A webmesternek tehát, fontos feladata hogy, a rá bízott weboldalt, a honlap témájába illő minden ilyen helyre lehetőség szerint elhelyezze. Mindemellett a cég által publikált tartalmak külső oldalakon, automatikusan lehetőséget adnak a kínálatunk reklámozására, hiszen egy másik oldalon közzétett cikkel, egy külső oldalon mutatjuk meg szaktudásunkat.

Apróhirdetés
Magyarországon 10 jól működő, nagy látogatottsággal bíró és több mint 100 kisebb hirdető oldal van. A keresők után a felhasználók leginkább az apróhirdetés oldalakon keresik a számukra szükséges terméket, szolgáltatást. Így adott a lehetőség minden weboldal tulajdonosnak, hiszen ezekben a rendszerekben, nemcsak a honlapot tudjuk hirdetni, hanem automatikusan közvetlenül a hirdetésből is elérhetik a céget, az ott megadott telefonszámot felhívva, vagy e-mailen keresztül. Kis és közepes vállalkozások számára, szinte ágazattól függetlenül, hirdetések futtatása ezekben a rendszerekben, erőteljesen növeli az online vevőszerzést, ügyfélszerzést.

Termékkereső rendszerek
A legtöbben már kerestünk terméket ilyen rendszerekben. A termékkeresők kifejezetten a webáruházak számára készültek. Webshop tulajdonosok számára kiemelt fontossággal bír, hiszen egyre többen fordulnak az ilyen rendszerekben való termékkutatás után.

Fizetett banner hirdetések
A fizetett banner hirdetések hatékonyságukban alulmaradnak a keresőoptimalizáláshoz képest. Azonban sok ágazatban jól tudnak működni, ha alacsony áron találunk magasan látogatott oldalt, vagy bannercsere partnert.