Naprakész információk és hírek az online világban!

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás – Search Engine Optimization – célja, hogy a keresőrobotok segítségével honlapunk, a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresőoldalakon. A keresőoptimalizálás során, lényegében, “megmondjuk” a keresőknek, hogy a weboldal milyen témába tartozik és hogy mely kulcsszavakra helyezze weboldalunkat a találati listán jó pozíciókba.

Keresőmarketing (SEM)
A keresőoptimalizálás másik megnevezése, Search Engine Marketing

Google
A világ legnagyobb keresője, ahol a kereslet találkozik a kínálattal.

Internet marketing
Mindazon eszközök, melyek elősegítik az üzlet online hirdetését. A marketing eszközök közül, kiemelkedő fontossággal bír a keresőoptimalizálás.

Backlink
A honlapra mutató külső hivatkozás.

Linképítés, linkmarketing, linkbuilding
Az a folyamat, amikor más oldalakról, egy meghatározott weboldalra – és annak aloldalaira – külső hivatkozásokat szerzünk, tehát olyan linkeket, amelyekről el lehet érni a weboldalt. Minden egyes link, egy szavazatot jelent az adott oldalra, ezáltal felértékelődik az adott weboldal a keresőkben.

Kulcsszó, keresőszó
Olyan szó, szóösszetétel, amelyre a honlapot keresőoptimalizáljuk.

Weboldal konverzió
Az a mutató, mely azt mutatja meg, hogy hány darab látogató kell ahhoz, hogy egy db megkeresés, érdeklődés, kapcsolatfelvétel stb. legyen az oldalon. Minél kevesebb látogató szükséges ehhez, annál jobb. Magyarországon a weboldalak átlagos konverziós képessége 1/100 között van, azaz általában 100 látogatónként van egy valós megkeresése a cégnek. Természetesen jól felépített oldalak esetén ez az érték jobb, így akár 20-30 látogatónként is jelentkezik 1 új ügyfél.

Keresőhirdetés
Az a hirdetési tevékenység, amikor valamely keresőnek, azért fizetünk, hogy adott kulcsszóra, kulcsszavakra, jó pozíciót érjünk el, leginkább első oldalast. A keresőoptimalizálással ellentétben, csak addig lehetünk első oldalon amíg a pénztárcánk engedi. A legtöbb ilyen rendszerben, csak kattintás után fizetünk, azaz ha garantáltan érkezik látogató az oldalunkra.

Google Adwords
A legnagyobb kereső hirdetési rendszer a világon, a Google kereső keresőhirdetési rendszere.

Google Adwords kampány
Az a tevékenység, amikor egy weboldal, fix költségkeretéből, egy általa meghatározott időszakban keresőhirdetést folytat.

Google sandbox
Megoszlik a vélemény róla, de sok szakember szerint, az új domain nevek és weboldalak egy bizonyos ideig nem élveznek bizalmat a Google felől, ezért automatikusan hátrébb sorolódnak a találati listákban.

Onpage optimalizálás
Az a folyamat, amikor a weboldal belső komponenseit alakítjuk át/ki a keresők elvárásainak és az eredményesebb helyezések érdekében.

Offpage optimalizálás
Az a folyamat, amikor külső, a weboldaltól független eszközöket alkalmazunk, a keresőkben való jobb helyezések eléréséhez.

Webmester
Az a szakember, aki kellő tapasztalatokkal rendelkezik a keresőoptimalizálás terén és képes hatékonyan növelni a weboldal látogatottságát, jártas az Internet minden területén.