A konkurenciák elemzése
Pontosan ismerni azokat a weboldalakat, cégeket, amelyekkel versenyeznünk kell az Interneten, ismerni gyenge és erős pontjaikat, elengedhetetlen feltétele az eredményes keresőoptimalizálásnak és látogatottság növelésnek.
Az online környezetben, lényegesen könnyebb dolgunk van a versenytársak helyzetének, eszközeinek, erejének felmérésére. Addig amíg az offline környezetben, sokszor csak azt vesszük észre, hogy a konkurencia “már megint nyitott egy új boltot”, addig az Interneten képesek vagyunk szinte 100%-ban megtudni azt, hogy ezt hogyan érte el, milyen marketing eszközöket alkalmazott.
A konkurencia elemzése tehát, a honlap látogatottság növelést megelőzően és később is, hatékonyan tudja szolgálni saját üzletünket. Soha nem szégyen tanulni mások sikeréből.
A konkurenciák elemzése kiterjed mind weboldaluk szerkezetére, az elvégzett keresőoptimalizálásukra és egyéb marketing eszközeire is. Fel tudjuk mérni, hogy miért sikeres a versenytárs honlapja, olyan forrásokat találhatunk, melyeket mi eddig nem ismertünk.
Keresőoptimalizálás (SEO) és konkurenciák
SEO szemszögből a konkurenciaelemzés az általunk megcélzott kulcsszavakra való versengés felmérését jelenti. Minden egyes szóért a Google-ben létezik egy bizonyos versenyhelyzet, az adott ágazatban. Minél nagyobb a verseny, általában annál hosszabb ideig tart az első oldali helyezést elérni, de ugyanakkor annál nagyobb látogatottságot tud produkálni az adott szó, ezáltal nagyobb bevételt is egyben.
Honlap használhatósági elemzés
Vajon szeretik-e a cég weboldalát a látogatók? Vajon képes-e pár 10 látogatóból 1 garantált új ügyfelet termelni a vállalkozásnak? Vajon a konkurencia weboldalát jobban szeretik mint a miénket? A kérdésekre a válaszokat egy profi szakember, nagy pontossággal meg fogja adni. Minden látogatottság növelés megkezdése előtt, fel kell mérni, hogy anyagában ki mekkora méretű weboldallal dolgozik, milyen minőségűek az oldalak, hiszen ha valaki keres egy terméket, szolgáltatást több weblapot meglátogat, így döntésében szerepet játszik mind a külső megjelenés, mind a használhatóság. Ha a látogatók nem találják meg weboldalunkon, azt amit keresnek, nagy valószínűséggel mérgesen távozni fognak, és még csak az esélyt sem teremtjük meg arra, hogy visszajöjjenek később.
Mekkora látogatottsága lehet a konkurenciának?
A konkurencia weboldalának látogatószámát is, könnyen megtudhatjuk 10-20%-os eltéréssel. A versenytársak látogatottságának ismerete leginkább azért fontos, hogy megtudjuk mégis “kivel van dolgunk”. Ha tudjuk, hogy a versenytársak oldalát nagy számban nézik, tudni fogjuk, hogy milyen erős az Internetes jelenléte, piaci helyzete. A többi honlap látogatószámának ismeretében, tudni fogjuk azt is, hogy hozzánk mérten ki a valós versenytárs és ki az akivel egyáltalán nem kell foglalkoznunk. Az ellenfelek weboldalának látogatottságát egy profi szakember pillanatok alatt megméri, hogy egy általános bevezető képet adjon az adott ágazat versenyhelyzetéről.