Nagyon sokan foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Számtalan videóanyagot találhatunk ezzel kapcsolatosan. Az egyik videóanyag igényesebb a másik kevésbé. Amikor különböző web marketing témák vetődnek fel ezen a blogon gyakran esik szó arról, hogy különösen az angol nyelvű tartalmaknak lehet érdemes a Yahoo keresőgépre is odafigyelni mert nagyon sok látogatót hozhat weboldalunkra. Olyan online szolgáltatások esetén ahol a megrendelőink akár külföldiek is lehetnek a lehető legjobb ha a web marketing stratégiáink kialakításánál figyelembe vesszük a Yahoo igényeit is. Az köztudott, hogy az Egyesült Államokban a Yahoo nagyobb piaci részesedéssel rendelkezik mint a Google. Azaz sokkal több ember használja a Yahoo a keresőgépet. Ezt a veszteséget persze a Google igyekszik ellensúlyozni azzal, hogy a keresési lehetőségek támogatásán túl számos más szolgáltatással próbálja magához csalogatni az ügyfeleket. Akárhogy is az olyan nagy cégek mint amilyen például az American Online nagyon nagy reklámot generálnak a Yahoo keresőgépnek. Azok akik az American Online szolgáltatását használják az Internet elérésre egy teljesen átprogramozott böngészőt kapnak amibe alapból a Yahoo van beintegrálva.
A felmérések alapján elmondható, hogy az amerikaiak szeretik a portálos megjelenést és előnyben részesítik ha a keresési lehetőségen túl rögtön láthatják a fontosabb híreket, bulvár pletykákat, stb. Szakmailag az amerikaiak nem nagyon gondolkodnak el azon, hogy egy találat mennyire releváns vagy sem. Sőt a nagy általánosságban szakmailag nem is szeretnek semmin sem elgondolkodni. Az is az Egyesült Államok egyik érdekessége, hogy nagyon sokan inkább kocanetesek és a nagy részük még mindig megelégszik a Dial-UP nyújtotta lehetőségekkel. Hazánkban szinte már mindenki el is felejtette a régi korok gyötrelmeit amikor állandóan a MODEM segítségével telefonvonalon keresztül kellett feltárcsázni az Internet szolgáltatónk telefonszámát és bizony kék hívószám ide vagy oda de lehetett csengetni keményen az eltöltött online percekért. Igaz az érthető, hogy az Amerikában ha valaki kocanetes akkor miért elégszik meg a Dial-UP lehetőségekkel. A telefonszámok területi kódokra (area code) vannak felosztva. Az azonos területeken belül az egyik szám a másikat teljesen korlátlanul és ingyenesen hívhatja. Belátható, hogy ahogyan hazánkban Straub Elek vezetésével az akkor még MATÁV véget vetett a Dial-UP korszakának és elősegítette a DSL intenzívebb terjeszkedését úgy az Egyesült Államokban lévén ez nem kerül többlet kiadásába az embereknek továbbra is szívesen élnek ezzel a lehetőséggel mintsem feleslegesen fizessenek ki havonta 22 USD összeget egy – egy gyorsabb DSL kapcsolatra amire egyébként nincs is szükségük ha már úgyis kocanetesek. Az USA területe nagyon nagy és számszakilag inkább az ilyen kocanetesekből áll. Érdekes, hogy az informatikai világ és az Internet bölcsője az USA és mégis inkább más országokban van nagyobb kultúrája. Bárki aki huzamosabb időt már eltöltött az Egyesült Államok valamely részén, hasonló tapasztalatokról, Internet kultúráról számol be. Természetesen az olyan nagyobb desztinációk mint New York City, San Francisco, Los Angeles nagyobb számban használják a DSL szolgáltatásokat de az USA számos kisebb városból is áll mint amilyen például a Florida államban található Daytona Beach. Az ilyen helyeken – s ezekből van számszakilag sokkal több – rendszerint kocanetesekkkel futhatunk össze akik vagy egy nyilvános könyvtárban interneteznek vagy pedig max. addig képesek beruházni, hogy az AOL -tól megrendeljék a Dial-UP szolgáltatást. A Yahoo tehát a nagyobb cégekkel kiépített barter kapcsolatain keresztül nagyon sok felhasználóhoz eljut, s nagyon sokaknál ez az alapértelmezett kezdőoldal. A kezdőoldal meghatározásába egy átlagos AOL felhasználó nem igazán tud beleavatkozni.
A Föld nyugati és keleti részében levő térségekben az emberek gondolkodása kicsit eltérő. Magyarország a keleti régióhoz sorolható (persze minden relatív) s itt érezhető is, hogy a Google keresőgép legalább 90 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Itt az emberek szeretik ha egy keresőgép egy pillanat alatt bejön és semmilyen cicoma, hírek vagy bármi más nem lassítja le a betöldődést vagy ami még fontosabb nem teszi áttekinthetetlenné a keresés egyes funkcióit.
Az amerikaiakat nehéz megérteni mert értelmesen nem nagyon tudják számunkra összefoglalni, hogy miért is szeretik annyira a Yahoo -t. Az alábbi videóbejátszásból vonja le mindenki maga a saját következtetését. Egy tini nem épp a legintelligensebb stílusban megpróbálja elmondani, hogy miért inkább a Yahoo számára a menőbb . . .
Szintén érdekes annak a videóbejátszásnak is a megtekintése amely arról szól, hogy megpróbálták kideríteni az amerikaiak számára mit jelent az a szó, hogy browser – böngésző. New York -ban a a Times Square -en kérdeztek meg különböző életkorú egyedeket. A válaszokból jól látható, hogy a legtöbb amerikai azzal sincs tisztában mi a különbség a keresőgép és egy böngésző program között. Ezt a videóanyagot a Google Inc. készítette.
Igaz nem írhatjuk le teljesen, kizárólag csak az amerikaiakat. A Google Inc. sikeres érdekes videóanyagán felbuzdulva elkészítették pontosan ugyanazokkal a kérdésekkel a fenti interjút a Rotterdam városában élő emberekkel is. Sajnos ennek a videóbejátszásnak a hangminősége nem olyan jó. A környezeti zajok nagyon rossz hatással voltak a szöveg érthetőségére. Az érthetőséget tovább rontja az akcentus is de azért ebből is le lehet vonni a konzekvenciákat.
Ennek a cikknek valójában az lenne a lényege, hogy érzékeltesse a különböző üzletágak szereplőivel akik weboldalukon keresztül angol nyelvű információkat is közölnek ügyfeleikkel, ezzel elősegítvén az ügyfél vadászat globalizálását, hogy ne gondolkozzanak a cikk címében is feltett kérdésen. A válasz egyszerű! Mindkettő nagyon fontos nemzetközi színtéren. Azok akik a web marketing stratégiájukat nemzetközi ügyfélszerzés esetén is csak és kizárólag a Google keresőgépre építik azok nagyon sok potenciális ügyfelet veszíthetnek.
A fenti videóbejátszások és az Interneten fellelhető hasonló anyagok sokunkat talán megnevettetnek. Egy valamit marketing szempontból azonban a Yahoo filozófiájából le kell szűrnünk. Az ügyfeleket nem minősítenünk kell, hanem kiszolgálnunk! Cégünk számára ugyanis ők fogják termelni a bevételeket. Egy – egy régió eltérő gondolkodását pedig tolerálni kell és saját érdekünkben ahhoz alkalmazkodni szükségeltetik.
Az persze tény, hogy két keresőgépre koncentrálni és annak igényeit kielégíteni nem egyszerű dolog. Sőt az egyik keresőgép ezért büntet a másik pedig azért. A web marketing eszközei azon túl, hogy segítségünkre vannak weboldalunk látogatottsági indexének növelésében, egyben kísérletező eszközök is. Nemcsak a mennyiség fontos hanem a minőség is. Szenteljünk időt a webstatisztika tanulmányozására és analizáljuk a kulcsszavak listáját amelyről weboldalunk a keresőgépek által találatot kapott. A Google vagy a Yahoo hozott cégünk számára minőségibb ügyfeleket? Erőforrásainkat a kulcsszavak esetén érdemes a megfelelő keresőgépre összpontosítani. Amennyiben a weboldalunknak van olyan tulajdonsága amit a Google nem akar észrevenni ha megfeszülünk sem viszont úgy vesszük észre a Yahoo szívesen koncentrálna rá akkor bátran éljünk a lehetőséggel.
Egy biztos, hogy mindegyik keresőgép “szívéhez” alapértelmezetten az a legegyszerűbb út ha a keresőmarketing tevékenységeink során megpróbálunk azok adatbázisaiban szereplő weboldalakra kikerülni. Ez növeli annak esélyét, hogy észrevegyék weboldalunkat. Milyen eredményeket produkálhat ha mindkettő keresőgépre koncentrálunk? Ha rendelkezik egy olyan weboldallal amelynek van angol nyelvű része is és eddig a Google szállított napi 6000 -es egyedi találatot és elkezd koncentrálni a Yahoo -ra is akkor eredményezhet napi szinten akár 10,000 -es egyedi látogatottságot is. Magyarországon sajnos sok cég web marketing vezetése elköveti azt a hibát, hogy kizárólag csak a Google keresőgépre koncentrál. Teszik ezt azért mert itthon leginkább a Google keresőgépről szól minden és az egyes SEO berkekben is leginkább ezzel kapcsolatosan folynak a vélemény és tapasztalatcserék. Remélhetőleg a cikk segítségével rájönnek hazánk nemzetközi online vállalkozásai, hogy milyen nagy mértékű bevétel kieséseket eredményezhet az a lazaság, hogy a Yahoo keresőgépet gyakorlatilag ignoráljuk.