Tervezés és eredmények
Mielőtt belevágunk az online terjeszkedésbe, elengedhetetlen a tervezés.
Az Interneten minden kiszámítható és felmérhető. A webmester fel tudja mérni nagy pontossággal azt, hogy adott havi költségkeretből, mekkora látogatottságot lehet elérni az adott honlappal, 1-2 hónap alatt vagy egy év múlva. Mindezek függvényében kiszámítható az is, hogy megközelítőleg hány új ügyfél, megrendelő, vásárló várható a látogatottság növelés előre haladtával. Ha a vállalkozó tudja, hogy havi 50 ezer forintból kapni fog garantáltan minimum 40 új ügyfelet, akkor már pontosan felmérheti, hogy mekkora profitra fog szert tenni ezzel a havi költségkerettel. Nem szabad elfelejteni azonban a szórás tényezőt, a weboldal konverziós képességét, az ágazati változásokat, így a webmester garanciálisan nem tudja meghatározni az új ügyfelek pontos számát, viszont megközelítő értékeket mindenképpen tud adni.
A tervezés pénzügyi oldala
A tervezés kiemelten fontos rész a rendelkezésre álló tőkénk. Tudni kell azt, hogy alapvetően a honlap látogatottság növelésre szánt havi költségkeret, teljes egészében cégfüggő. A vállalkozó dönti el, hogy mekkora összeget fektet bele vállalkozásának online népszerűsítésébe. Egy kisebb vállalkozás esetében a havi pár 10 ezer forint már elegendő lehet egy dinamikus fejlődéshez, egy közepes vállalkozás esetében azonban, az eredményesség felé támasztott elvárások magasabbak lehetnek.
Rövidtáv – 1-6 hónap
A látogatottság növelés rövid távja alatt, már kiváló eredményeket érhetünk el. Ha a megkezdés előtt a weboldal gyengén szerepelt a keresőkben, akkor 6 hónapon belül garantáltan 4-5-szörözhető a látogatottsága. Egy már keresőoptimalizált oldalnál, ahol már voltak jó helyezések 2-3 szoros eredmények is elérhetőek ezen időszak alatt. Erős kulcsszavakra, amelyekre nagy a piaci verseny, 6 hónapon belül semmiképen nem számíthatunk első oldalas eredményekre, a második oldal azonban már elérhető.
Webáruházak esetén a termékek keresőszavaira szinte minden esetben garantált a jó helyezés ebben az időszakban. Első pozíciók elérése azonban leginkább középtávon lehetséges.
Középtáv – 6-24 hónap
Középtávon az ágazatunkra jellemző erős kulcsszavakra az első oldali helyezés vagy az első hely érhető el. Ebben az időszakban lehetőség van tovább bővíteni a kulcsszócsomagunkat, tovább növelni a látogatottságot.
Középtávon a növekedést leginkább a tartalmában gazdag honlap tudja, leghatékonyabban megvalósítani. Ha a weboldalunk tartalma legalább havonta tud új anyagokkal, tartalommal, szöveggel, képekkel bővülni, akkor előnyben leszünk a konkurenciával szemben.
Hosszútáv – 2-5 év
A hosszútáv a növekedésben korlátlan lehetőségeket biztosít. A vállalkozás bővülésével célszerű új oldalakat indítani, melyek vagy közvetlen értékesítő oldalak, vagy információs portálok, honlapok, melyek hatékonyan támogatják a vezető értékesítő oldalunkat. Egy, az ágazatunkkal foglalkozó információs weboldallal, megmutathatjuk szakértelmünket, elismerést szerezhetünk az online világban, tovább növelhetjük üzletünket. Természetesen új oldalak elindítása korábban is lehetséges, mivel 2 weboldal dupla erőt jelent a piacon, így a várható eredmények is duplázódnak.