Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás – Search Engine Optimization – célja, hogy a keresőrobotok segítségével honlapunk, a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresőoldalakon. A keresőoptimalizálás során, lényegében, “megmondjuk” a keresőknek, hogy a weboldal milyen témába tartozik és hogy mely kulcsszavakra helyezze weboldalunkat a találati listán jó pozíciókba.
Keresőmarketing (SEM)
A keresőoptimalizálás másik megnevezése, Search Engine Marketing
Google
A világ legnagyobb keresője, ahol a kereslet találkozik a kínálattal.
Internet marketing
Mindazon eszközök, melyek elősegítik az üzlet online hirdetését. A marketing eszközök közül, kiemelkedő fontossággal bír a keresőoptimalizálás.
Backlink
A honlapra mutató külső hivatkozás.
Linképítés, linkmarketing, linkbuilding
Az a folyamat, amikor más oldalakról, egy meghatározott weboldalra – és annak aloldalaira – külső hivatkozásokat szerzünk, tehát olyan linkeket, amelyekről el lehet érni a weboldalt. Minden egyes link, egy szavazatot jelent az adott oldalra, ezáltal felértékelődik az adott weboldal a keresőkben.
Kulcsszó, keresőszó
Olyan szó, szóösszetétel, amelyre a honlapot keresőoptimalizáljuk.
Weboldal konverzió
Az a mutató, mely azt mutatja meg, hogy hány darab látogató kell ahhoz, hogy egy db megkeresés, érdeklődés, kapcsolatfelvétel stb. legyen az oldalon. Minél kevesebb látogató szükséges ehhez, annál jobb. Magyarországon a weboldalak átlagos konverziós képessége 1/100 között van, azaz általában 100 látogatónként van egy valós megkeresése a cégnek. Természetesen jól felépített oldalak esetén ez az érték jobb, így akár 20-30 látogatónként is jelentkezik 1 új ügyfél.
Keresőhirdetés
Az a hirdetési tevékenység, amikor valamely keresőnek, azért fizetünk, hogy adott kulcsszóra, kulcsszavakra, jó pozíciót érjünk el, leginkább első oldalast. A keresőoptimalizálással ellentétben, csak addig lehetünk első oldalon amíg a pénztárcánk engedi. A legtöbb ilyen rendszerben, csak kattintás után fizetünk, azaz ha garantáltan érkezik látogató az oldalunkra.
Google Adwords
A legnagyobb kereső hirdetési rendszer a világon, a Google kereső keresőhirdetési rendszere.
Google Adwords kampány
Az a tevékenység, amikor egy weboldal, fix költségkeretéből, egy általa meghatározott időszakban keresőhirdetést folytat.
Google sandbox
Megoszlik a vélemény róla, de sok szakember szerint, az új domain nevek és weboldalak egy bizonyos ideig nem élveznek bizalmat a Google felől, ezért automatikusan hátrébb sorolódnak a találati listákban.
Onpage optimalizálás
Az a folyamat, amikor a weboldal belső komponenseit alakítjuk át/ki a keresők elvárásainak és az eredményesebb helyezések érdekében.
Offpage optimalizálás
Az a folyamat, amikor külső, a weboldaltól független eszközöket alkalmazunk, a keresőkben való jobb helyezések eléréséhez.
Webmester
Az a szakember, aki kellő tapasztalatokkal rendelkezik a keresőoptimalizálás terén és képes hatékonyan növelni a weboldal látogatottságát, jártas az Internet minden területén.