A Facebook online közösségi portálnak mára már hasonló ereje lett mint az összes többi online marketing lehetőségnek, amelyet az Internet nyújtani tud. Annak aki az online marketing költséghatékony lehetőségeit ki szeretné aknázni weboldalának terjeszkedése érdekében, nem szabad megfelejtkeznie erről a leginkább számító közösségi portálról sem. Sok vélemény terjed a szakmán kívüliek és a szakmabeliek berkeiben egyaránt a bűvös szóról amit mindenki csak Like néven emleget. Ez az angol szó a tetszést fejezi ki. Üzletileg fontos, vagy egyéb nonprofit oldalaink számára létrehozható egy integrált Facebook megjelenés is, amelyen keresztül a szolgáltatásaink iránt érdeklődők interaktivitásba léphetnek velünk. A bennünket követők száma, ha azok tényleg minőségi követők akkor igenis számít. A Facebook globális felhasználóinak száma napról napra növekszik és lassan kezd vetekedni a Google Inc. által üzemeltetett kedvenc keresőóriásunk napi látogatottságával is.
A Facebook rendszere azonban, ahogyan azt már a közösségi portáloktól megszokhattuk zárt, azaz a szolgáltatásán keresztül mintha csak lefoglalná magának az Internet bizonyos szegletét és azt teljesen sajátos formában tálalja a felhasználók elé. A Google keresőgépben weboldalaink úgy tudnak a találati rangsorban előkelőbb helyett elfoglalni ha a keresőgép adatbázisában levő minél több weboldalon megtalálható saját weboldalunk linkje, s itt különös tekintettel van az algoritmus a relevanciára is. A Facebook törekvése is hasonló, de mégis kicsit más. Itt nem a felénk mutató linkek számában van a lényeg, hanem a rajongói táborunk nagyságában, amelyet számszakilag csakis a Like -on keresztül tudunk kifejezni. Minél nagyobb Like értékkel rendelkezik egy Facebook oldal, a FB keresője szerint annál inkább értékes, érdekes tartalommal bír és a keresőtalálatoknál ezeket az oldalakat előrébb fogja hozni. A relevancia azért itt is fontos. A Like csak akkor tud szolgálatunkra lenni ha tényleg releváns érdeklődésű emberek Like -olták az oldalunkat akik interaktivitásban is maradnak velünk. Ez a Facebook számára nagyon fontos. Tervbe vették ugyanis, a túlzott elszemetelés és Like erőltetések megakadályozására, hogy a felhasználók üzenőfalán csak akkor fognak megjelenni az adott Facebook oldal bejegyzései, ha azok a felhasználók tényleges érdeklődést mutatnak az oldal iránt, azaz ténylegesen interaktivitásban maradnak vele: értékelések, hozzászólások, stb. formájában. Bizonyos kutatások már azt is igazolják, hogy a nagyobb márkákhoz tartozó Facebook oldalakon levő Like -ok nagyobb érdeklődést és vásárlási szándékot is jelentenek egyben. Ha belegondolunk ez még a hírleveleknél is hatékonyabb marketing terepet jelent. Lassan már boldog, boldogtalan is a Facebook rendszerében tölti idejét sok esetben munkaidőben is amiért aggódnak a cégek rendesen.
Természetesen mint mindennek a Facebook rendszerének is meglehetnek a hátrányai. Csak és kizárólag erre alapozni üzleti bevételeinket nagyon is öngyilkos játék. Nagyon nagy adatbázist kell már ennek a rendszernek lekezelni és a működési szabályzata már már szinte áttekinthetetlen. Tévedésből vagy felhasználói visszajelzések által akár le is tilthatnak, törölhetnek egy – egy Facebook oldalt, s mint ahogyan az az ingyenes szolgáltatások esetén lenni szokott, ilyenkor apellátának helye nincs! Az aranyközépút tehát a megoldás. Éljünk is a felkínált lehetőségekkel, de ne csak erre alapozzunk.